ADRESS

Stockholm Tyresö

therese.wanehed@gmail.com

 070-2356948

  • White Facebook Icon

KONTAKT

August 12, 2019

December 24, 2017

December 23, 2017

December 22, 2017

December 21, 2017

Please reload

Senaste inlägg

Back to reality!

August 12, 2019

1/1
Please reload

Utvalda inlägg

Back to reality!

August 12, 2019

 

Förhoppningsvis känns det som en nytändning efter en längre tids ledighet, även om det såklart kan kännas lite motigt innan man hittat tillbaka till arbets-och vardagsrutiner igen. Stressa inte, ge dig själv en mjukstart den här veckan. De flesta blir särskilt motiverade av att starta sina ”nya” liv i samband med att semestern är slut. Det är absolut ett superbra tillfälle att fundera på vad det är man vill fokusera på den här hösten, men passa dig för att sätta för höga krav och framförallt för många målsättningar samtidigt! Varje höst efter semestern och varje vår inför nya året, men också varje ny vecka...träffar jag klienter som är så peppade på att uppnå sina mål, MEN dem flesta har ingen aning vad som krävs för att uppnå dem, hur de ska gå tillväga och varför?  

 

Att sätta mål är superenkelt, men har du ingen aning om hur du tar dig dit och varför du vill uppnå dem, då kommer det bara bli ytterligare en surdeg som ligger på att-göra-listan, som flyttas längre och längre ned i skymundan för de mest akuta prioriteringarna som ska få vardagslivet att gå ihop. Allt handlar nämligen också om att prioritera! Säger du JA till något, säger du NEJ till något annat, du kan inte bara fortsätta som vanligt och fylla på vardagen med fler saker, utan att plocka bort något! 

Jag kommer den här veckan återkomma och utveckla den här diskussionen, men mitt främsta budskap idag är att du ska tänka till över din vardag. Vilka möjligheter har du att påverka din vardag utifrån hur du vill leva ditt liv. 

 

Ett klassiskt exempel är att man vill ta tag i träningen igen efter semestern och har som mål att träna 3 ggr/vecka. 

Har du utrymme för det? 

När på dygnet skulle du kunna utföra dina träningspass? På väg till/från jobbet? På lunchen? Innan/efter jobbet, när barnen somnat etc? Avsätt specifika dagar/tider, samt vad för typ av träningen du vill utföra.

 

För mig är känslan i träningen superviktig. Jag älskar känslan av att flyga fram i löpspåret, men jag hatar att simma, därför prioriterar inte jag simning som träningsform i mitt liv. Jag vet att simning är fantastiskt bra träning, men om jag ska känns ångest inför ett träningspass, finns det ingen mening för mig att utföra det. 

Det gäller att hitta sin specifika träningsform som ger en positiv känsla, välbefinnande, motivation och glädje. 

 

Ovanstående frågeställningar bör få dig att tänka till om hur du på bästa sätt kan så ett frö i dina tankar om vilka möjligheter och prioriteringar du vill fokusera på den här hösten. 😊

 

Önskar er en fantastisk start på veckan! ☀️

Fortsättning följer! 

 

 

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Följ oss
Please reload

Sök efter taggar
Please reload

Arkiv
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square